New York Maraton szervezés

Tegnap volt június 4-e, ami azt jelenti, hogy onnantól kereken 5 hónap van már csak hátra a New York Maratonig. Ma már egy kicsit kevesebb. 🙂 Az ilyen kerek számok jók arra, hogy az ember kicsit elgondolkodjon, hogy hol is tart a felkészüléssel, a szervezéssel. Most ez utóbbiról fogok írni, mert azzal elég jól állok, szinte kész is vagyok.

Repülőjegy

Szerencsére pont idén májustól indított a LOT lengyel légitársaság közvetlen járatot New York-ba, így nem is volt kérdés, hogy náluk veszek majd jegyet. Ráadásul azon kívül, hogy közvetlen járat, nagyon jó árban is volt, szerencsére itt sikerült jó üzletet kötni. Bár mint kiderült, amikor mi jövünk visszafele, akkor nincs közvetlen járat, így Varsóban át kell szállnunk, de legalább odafele biztosan meglesz a csomagunk. 🙂 Tíz éve, amikor egyszer már jártam New York-ban, akkor párizsi átszállással, sikerült elkeverni a poggyászom, és csak 2-3 nappal később kaptam meg. Nem volt jó élmény. Egy maraton előtt meg pláne nem hiányzik valami hasonló. A közvetlen járat gyorsabb is, kényelmesebb is, és praktikus.

Szállás

Számomra a legnagyobb kihívás mindvégig a szállás volt. Ha már egyszer New York, akkor szerettem volna 3-4 napnál többet eltölteni ott, ráadásul az elején úgy volt, hogy a gyerekeket is visszük. Így viszont mind a hotelek, mind az airbnb-s szállások horror árra jöttek ki, annyira, amennyit biztosan nem fizettem volna értük. Bár végül csak ketten megyünk Ildivel, és persze lehetett volna kompromisszumokat kötni (mondjuk valahol jóval távolabb egy kisebb szállást keresni), de az az igazság, hogy még így sem lett volna olcsó.

Végül egy nemzetközi lakásmegosztó portálra regisztráltam, és ott sikerült szállást találnunk, teljesen ingyen. Csak az a feltétel, hogy amíg mi ott vagyunk addig a mi lakásunkba jön a New York-i család. Az oldal egyébként nagyon bejött, áprilisban ezen keresztül voltunk Prágában, illetve most június végén is így fogunk lakást cserélni egy spanyol családdal. Az ingyenesség mellett nekünk nagy előny, hogy nem egy kietlen hotel szobába megyünk a gyerekekkel, hanem olyan lakásokba, ahol szintén van gyerekszoba, sok játékkal. Megfizethetetlen az a nyugalom, amíg a gyerekek órákon át elvannak a számukra új játékokkal. Bár New York-ba végül csak ketten megyünk, viszont így nagyon sok pénzt spórolunk (amit elkölthettem a nevezésre, illetve majd programokra).

Indulási jog

A legtöbb időmet a részvételi jog megszerzése (illetve végül megvétele) vitte el. Az nyilván esélytelen volt, hogy szintidőt fussak, így elsősorban a sorsolásban bízhattam, ahol azonban 10% körül volt csak az esély, hogy kihúznak. Nem is jött be. Ezután maradtak a nemzetközi utazási irodák (International Travel Partner-ek), ahol alap esetben 3-4 éjszaka szállással együtt lehet indulási jogot vásárolni, kizárólag csomagban, jó sok pénzért. Mivel nekem ugye megoldott volt a szállásom, ezért olyan opciót kerestem, ahol vagy szállás nélkül, vagy maximum egy éjszaka szállással, még mindig drágán, de a többi ajánlathoz képest jóval olcsóbban tudok befizetni a részvételre. Ez végül egy új-zélandi utazási iroda lett, a Marathon World Travel. Egy kb 45 fős új-zélandi csoportba kerültünk így be ketten magyarok, bár mi csak egy éjszakát töltünk majd velük. Ez végül egyébként jól jön, mert tartozik hozzá egy reggeli transzfer a verseny rajtjához, ami elég messze van Manhatten-től. Így legalább biztos ott leszünk és nem nézünk el semmit. Az iroda elég profinak tűnik, 2-3 hetente mindig küldenek valami infót, motivációt, elintézni valót.

Maraton programok

Bár még túl sok időt nem foglalkoztam vele, azért egy-két eseményre már regisztráltam. A verseny előtti nap lesz egy 5 kilométeres futóverseny, ami ugyanott ér véget, ahol majd a maraton befutója lesz. Erre beneveztem (kizárólag átmozgató jelleggel), és ugye erre befizettem Ildit is, akinek szép kihívás lesz. Lassan el is kell majd kezdenem összerakni az edzésprogramját. 🙂

Játszom a gondolattal, hogy befizessek egy autóbuszos városnézésre is, ami a maraton útvonalán megy végig. Hasznos lenne tudni, hogy milyen lesz a pálya, mennyi és milyen emelkedőkre készüljek. Hol lesznek rajta a lélektani pontok. Azért más térképen nézegetni és élőben látni.

Lesz még az expo, illetve zászlós megnyitó ünnepség. No és persze a rengeteg futástól független New York-i program, amiknek a szervezésére még semmi időm nem volt, de ami késik, nem múlik! 🙂

Ami azt illeti a szervezéssel nagyon jól állok, gyakorlatilag minden megvan. Most már csak rajtam és a felkészülésen múlik, hogy hogy fog sikerülni a nagy verseny.